کسب مقام اول کشوری در آزمون مورخه 7 مهرماه کانون علمی-فرهنگی توسط دانش
آموزان سبحان قاروبی و پارسا پاسخیان از کلاس چهارم ناب2 را به معلمان و
اولیای گرامی ایشان تبریک عرض می نماییم.
در مورخه شنبه 14 مهر ماه 1397
جشن عاطفه ها
روز چهارشنبه مورخه 11 مهر جشن عاطفه ها با حضور سرکار خانم رادبه ریاست محترم اداره آموزش و پرورش ناحیه3 تبریز
در جمع دانش آموزان آمادگی و دبستان پسرانه ناب2 و دخترانه ناب نوین واقع
در نصف راه برگزار گردید.در این جشن دانش آموزان با خواندن سرود و دیکلمه
به مناسبت جشن عاطفه ها و با سخنرانی آقای نماینده مدیریت محترم مجتمع حال و
هوای پرشور و شعفی برقرارگردید.اولیای گرامی می توانند به منتخبی از
عکسهای این مراسم در قسمت گالری تصاویر دیدن فرمایند.
در مورخه پنجشنبه 12 مهر ماه 1397
اطلاعیه باشگاه مغز
اولین جلسه آموزش سیستم باشگاه مغز
روز چهارشنبه 6مهر برای کادر اداری و آموزشی آمادگی و دبستان دخترانه ناب نوین و
پسرانه ناب2 با حضور جناب آقای دکتر ترابی متخصص اعصاب و روان و استاد دانشگاه
برگزار خواهد شد
در مورخه سه شنبه 3 مهر ماه 1397
برنامه حضور پزشک در مدرسه
اولیای گرامی جهت اطلاع از برنامه حضور پزشک در مدرسه به قسمت برنامه ها مراجعه فرمایید.
در مورخه دوشنبه 2 مهر ماه 1397
آغاز سالتحصیلی
باز آمد بوی ماه مدرسه بوی بازی های راه مدرسه
بوی ماه مهر، ماهِ مهربان نوِرِ خورشید پگاهِ مدرسه
از میان کوچه های خستگی می گریزم در پناه مدرسه
باز می بینم ز شوق بچه ها اشتیاقی در نگاهِ مدرسه
زنگ تفریح و هیاهوی نشاط خنده های قاه قاه مدرسه
باز هم بوی باغ را خواهم شنید از سرود صبحگاه مدرسه
روز اول لاله ای خواهم کشید سرخ بر تخته سیاه مدرسه
مهر است و آفتاب پاییزی دل را پر کرده است. خیابانی که به
مدرسه می رسد، کوچه هایی که به مدرسه می رسد، چراغانی شده است، با آفتاب پاییزی.
فرشته ها بال های زیبایشان را زیر پای بچه ها فرش کرده اند. راه مدرسه چقدر لطیف است.
انگار پا روی ابرها می گذاری، پا روی جاده ای که تو را به سوی نور می برد، نوری که
در دل همه آدم های خوب دنیاست، نوری که دست ما را می گیرد و می برد به کوچه های
آسمان، به سوی چشمه های زلال عشق، به سوی تمام خوبی ها.
همین فرداست که پس از نزدیك به صد روز فاصله، اینك دلنشین ترین آهنگ
زندگی (زنگ مدرسه) به فصل فاصله ها پایان می دهد و خاطره انگیزترین دوران زندگی،
دوباره آغاز می شود. اینجاست که خواب تابستانی میز و نیمكت های چوبی شكسته می شود
و در شلوغی دیدارِ هم شاگردی های سالِ قبل جان می گیرد، سكوت حیاط مدرسه در هیاهوی
دانش آموزانِ خوشحال، می شكند. دوست های قدیمی، حلقه دوستی را بازتر می كنند و
دوستان جدید را به جمع خود فرا می خوانند.
مدرسه، کتاب، کلاس، همکلاسی، ... چه واژه های زیبایی. کتابت را باز
کن. بوی گل بلند می شود، بوی باران، بوی تبسم دریا، بوی نسیم خنک. کتابت را بازکن.
آفتاب پاییزی و صدای خنده ی بچه ها همه جا را پر کرده است. باز زنگ تفریح است. باز
هم شادی این سو و آن سوی حیاط می دود. چه زیباست این لحظه ها. چه زیباست تفریح پس
از خواندن و نوشتن. چه زیباست دست در دست هم کلاسی ها، تمام لحظه های مدرسه را نفس
کشیدن ...
معلم با آن لبخند دلنشین، کلمه ها را مهمان دل هایمان می سازد و تخته
سیاه، خاطرات سبز درختان را برایمان تعریف می کند و پنجره ی کلاس، چشمانمان را با
پرواز کبوتران حیاط مدرسه، آشنا می سازد
در مورخه يکشنبه 1 مهر ماه 1397
چـرا بـرخی کودکان از رفتـن به مدرسـه میترسنـد؟
از مهمترین
دلایل ترس کودکان از مدرسه می توان به نکات زیر اشاره کرد:
1-ترس از محیط مدرسه
2-ترس از بچه های بزرگ تر
3-ترس از بزرگ شدن
4-ترس از رها شدن
پای
صحبت مشاور:
- مدرسه، ناظم و معلم را وسیله تهدید کودک قرار ندهید.
- سعی کنید علت اصلی ترس کودک را پیدا و آن را حل کنید.
- از سرزنش و مقایسه و تحقیر فرزندتان پرهیز کنید و دوست
داشتن او را مشروط به مدرسه رفتن نکنید و به او نگویید مدرسه رفتن عامل دوست داشته
شدن اوست و اگر مدرسه نرود مادرش نمی شوید.
- دلیل مدرسه رفتن را برای کودک می توان یک قانون
اجتماعی بیان کرد.
- با او در مورد مشکلات مدرسه نرفتن یا به دست نیاوردن
شغل مناسب در صورت مدرسه نرفتن، صحبت نکنید.
- به او توانایی مراقبت از خود را در مدرسه بیاموزید و
سعی کنید حتی اگر کودک سردرد و سایر علائم اضطراب را نشان داد، او را از مدرسه
رفتن معاف نکنید چون به زودی این علائم از بین می رود، اما در خانه ماندن این حالت
ها را تثبیت می کند.
- وقتی کودک از مدرسه به منزل برمی گردد، حتما باید یکی
از اعضای خانواده در کنار او باشد.
- اجازه دهید کودک درباره احساسش در مورد مدرسه صحبت
کند. اگر لازم شد والدین ساعاتی را در دفتر مدرسه بمانند تا کودک میان ساعات کلاس با
دیدن آنها آسوده شود و کم کم این حضور کاهش یابد. می توان ساعات حضور کودک را در
مدرسه کم کم افزایش داد.