امروز : يکشنبه 2 دي ماه 1403

ورود

نام کاربری: 

 کلمه رمز : 

  ثبت نام در مدرسه
  فراموشی کلمه عبور

 


چگونه درباره ویروس کرونا با کودکان صحبت کنیم؟

4-به کودکانتان بگویید بزرگسالان در حال تلاش هستند تا آسیبی به آنها وارد نشود.

بزرگسالان می‌توانند به کودکان اطمینان دهند که حتی تغییر شرایط، مثلاً اقدامات احتیاطی خاص، فقط برای این است که آسیبی به هیچ یک از ما وارد نشود. دکتر روگرز می‌گوید: «مهم است کودکان بدانند که افراد بزرگسال بسیاری سخت در تلاش هستند تا اطمینان یابند که این بیماری افراد زیادی را بیمار نکند.» «می‌توانیم به آنها بگوییم که افراد واقعاً باهوشی در این زمینه سخت در حال تلاش هستند، و مدارس بسته شده چون بزرگسالان این تصمیم را گرفتند تا از همه محافظت شود.»
 

در مورخه پنجشنبه 14 فروردين ماه 1399
 

چگونه درباره ویروس کرونا با کودکان صحبت کنیم؟

3-حقایق دقیق و متناسب با سن کودکان را درباره ویروس کرونا ارائه دهید.

بزرگسالان باید پیش از صحبت با کودکان، حقایق را درک کنند و آماده باشند که اطلاعات دقیق را به روشی قابل‌فهم برای کودکان توضیح دهند.

دکتر روگرز می‌گوید: «کودکان باید بدانند که بیشتر بچه‌ها نسبت به کوید-19 آسیب پذیر نیستند.» «بزرگسالان می‌توانند به کودکان بگویند که بیشتر آنها بر اثر گرفتن این ویروس فقط اندکی بیمار می شوند. این جملات به آنها کمک می‌کند تا کمتر دچار اضطراب شوند.»

دکتر روگرز اضافه می‌کند: «بزرگترها همچنین می‌توانند با بچه‌ها در مورد «صاف کردن منحنی» صحبت کنند، به این معنی که بیشتر در خانه می‌مانیم تا مانع از انتشار میکروب‌ها شویم و مطمئن شویم که افراد بیمار کمک لازم را از پزشکان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی دریافت می‌کنند».

ادامه دارد...

 

در مورخه سه شنبه 12 فروردين ماه 1399
 

چگونه درباره ویروس کرونا با کودکان صحبت کنیم؟

2-کمک کنید کودکان با اضطراب ناشی از بسته شدن مدارس کنار بیایند

ماندن در خانه و عدم برقراری ارتباط اجتماعی احتمالاً برای کودکان در هر سنی استرس‌زا خواهد بود، بنابراین بزرگسالان باید راهکارهایی را برای مقابله با این شرایط به کودکان بدهند. حفظ یک برنامه زمانی (مانند انجام تکالیف مدرسه هنگام صبح، بیرون رفتن بعد از ناهار) می‌تواند به کودکان و بزرگسالان کمک کند تا احساس کنند شرایط بیشتر قابل پیش‌بینی است.

دکتر روگرز می‌گوید: «ما انسان ها به عنوان موجودات اجتماعی، به روابط اجتماعی نیاز داریم.» این اختلال در زندگی روزمره می‌تواند برای کودکانی که برای داشتن احساس امنیت به ثبات نیاز دارند، استرس‌زا باشد. ممکن است کودکان کم سن و سال تر با این تغییرات دچار سردرگمی شوند و از خودشان بپرسند که آیا دوستانشان هنوز دوست آنها هستند یا خیر.

علاوه بر این،‌ بزرگسالان می‌توانند برایشان توضیح دهند که این اختلال گرچه دشوار است، اما موقتی است.

 

«بزرگسالان می‌توانند به کودکان بگویند که ما نمی‌دانیم که این مشکل چقدر طول خواهد کشید، اما می‌دانیم که بچه‌ها به مدرسه برمی‌گردند، بزرگسالان به کارشان بازمی‌گردند، و مردم می‌توانند دوباره در گروه‌های بزرگ دور هم جمع شوند.»

 

بزرگترها می‌توانند به بچه‌ها بگویند که همه این تغییرات،‌ از جمله تعطیلی مدارس، برای جلوگیری از انتشار ویروس و جلوگیری از ابتلای افراد بیشتر به این بیماری صورت می گیرد.

 

به منظور کاهش اضطراب کودکان، دکتر روگرز همچنین به بزرگسالان توصیه می‌کند که کودکان را کمتر در معرض اخبار و رسانه‌های اجتماعی قرار دهند. حتی نوجوانان که از رسانه‌های اجتماعی جهت ارتباط با دوستانشان استفاده می‌کنند نیز لازم است وقفه‌ای در استفاده از گوشی های خود داشته باشند.

 

دکتر روگرز می‌گوید: «والدین باید بر استفاده فرزندانشان از رسانه‌های اجتماعی نظارت کنند، قانون بگذارند و مطمئن شوند که کودکان و نوجوانان بخصوص شب هنگام از گوشی و سایر دستگاه های ارتباطی شان استفاده نمی‌کنند».


ادامه دارد...


 

در مورخه دوشنبه 11 فروردين ماه 1399
 

چگونه درباره ویروس کرونا با کودکان صحبت کنیم؟

1-کودکان توجه زیادی به نحوه صحبت کردن بزرگسالان در مورد ویروس کرونا دارند.

دکتر روگرز می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید مدنظر داشت این است که کودکان از بزرگسالان برای درک جهان استفاده می‌کنند». «به همین دلیل کودکان بسته به نحوه صحبت کردن بزرگسالان اطرافشان با آنها،‌ کم و بیش دچار اضطراب می شوند.»

دکتر روگرز اعتقاد دارد «کودکان همچنین تجربه چندانی برای درک موضوعی مانند کوید-19 را ندارند». «آن‌ها واقعاً به بزرگسالان نیاز دارند تا اطلاعات را برای آنها تفسیر کنند.»

دکتر روگرز همچنین یادآوری می‌کند که بچه‌ها غالباً در مقایسه با آنچه بزرگسالان متوجه می شوند،‌ نسبت به اتفاقات اطرافشان هوشیاری بیشتری دارند.

دکتر می‌گوید: «بدانید که بچه‌ها اغلب به صحبت‌های بزرگسالان گوش می‌کنند، حتی زمانی که این گونه به نظر نمی رسد.» «بهترین کار این است که مستقیماً با خود آنها صحبت کنند و تا آنجا که می‌توانند به آنها قوت قلب بدهند.»

ادامه دارد...

 

در مورخه دوشنبه 11 فروردين ماه 1399
 

پیام نوروزی مدیر یت ناب نوین به مناسبت سال نو

به نام خدا ی زیباییها

خدا را سپاس که بار دیگر  توفیق تقدیم این نوشته را در اولین روزهای سال نو برای دانش آموزان ساعی و تلاشگر مجموعه ناب به من عنایت فرمود . این عزیزانی که چشم امید ما به آنها است و آنها هستند که آینده را خواهند ساخت و اوراق زرین تاریخ را با تلاش خود مزین خواهند نمود.دانش آموزان عزیز بهار نه تنها باعث تغییر در طبیعت و آب و هوا است بلکه تغییر جهت انسانها به سوی زیبائیها و خوبیها است. و این تغییر تازه توسط اراده ما میسر می شود. ویکی از بهترین تغییرات استفاده بهینه از وقت است . و یکی از راههای استفاده خوب از وقت داشتن برنامه ریزی در زندگی است. تلویزیون و بازی و خنده و تفریح و ورزش و حتی مطالعه ودرس به جای خود وبه اندازه مناسب به زندگی معناخواهدداد.در این سال جدید برای شما عزیزانم سلامتی و موفقیت و آینده درخشان و سرشار از نشاط و شادابی برای مربیان و پدران و مادران شما سالی نیکو و توفیق انجام وظیفه در راه ، فرزندان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.انشاالله این روزهای سخت را به زودی و با موفقیت سپری خواهیم کرد.

فرزندان خوبم با ایمان به خدا و تلاش و کوشش حرکت کنید زیرا آینده روشن از آن شماست و اگر  می خواهید گرفتار مشکلات نشوید فقط

بخوانید و بخوانید و بخوانید و بخوانید و....

سال 1399 بر شما مبارک باد.

                                                                                           

 

  صفری- نماینده ،موسس و مدیر آمادگی و دبستان ناب نوین
 

در مورخه جمعه 1 فروردين ماه 1399
 

توصیه های درسی به دانش آموزان برای عید و تعطیلات


 


بهتر است برای یک برنامه ریزی دقیق و مفید و موثر، والدین و دانش آموزان نکات زیر را در برنامه خود لحاظ کنند:

1. برنامه مطالعاتی خود را برای تمام تعطیلات بنویسید.

2. چند روز مانده به شروع تعطیلات تمام کتاب های درسی خود را روی یک میز بگذارید.

3. کتاب های درسی خود را به صورت اولویت بندی از دروس سخت تر تا به دروس راحت تر بچینید.

4. دروس سخت تر دروسی هستند که ممکن است شما در آنها ضعیف تر باشید و یا اینکه مجبور باشید زمان بیشتری را برای یادگیری آنها صرف کنید.

5. دروس سخت را در برنامه ی هر روز خود بنویسید. حتما نباید مدت زمان زیادی را هر روز اختصاص به یک درس سخت بدهید. همین که حداقل 15 دقیقه در هر روز هر یک از دروس مشکل خود را بخوانید می تواند موثر واقع شود.

6. می توانید صبح یکی از دروس را بخوانید، ظهر یکی دیگر و عصر یک درس دیگر را. این جمله به این معنا است که حتما نباید تمام درس های خود را در یک روز پشت سر هم مطالعه نمایید.

7. دروسی را که برایتان آسان تر هستند را به صورت یک روز درمیان یا دو روز در میان در برنامه خود بگنجانید.

8. سعی کنید برای درس هایتان ساعت مشخص کنید. به طور مثال نگویید که ریاضی را هر روز ساعت 10 صبح می خوانید. زیرا ممکن است که مهمان سر برسد و شما نتوانید که به برنامه تان برسید. بهتر است مدت زمان مطالعه را مشخص کنید و هر زمان از روز که توانستید مطالعه خود را انجام بدهید.
 

در مورخه جمعه 1 فروردين ماه 1399
 

جستجو در سايت

خوش ‌آمديد

 «عَلِّمِ النّاسَ عِلْمَكَ وَ تَعَلَّمْ عِلْمَ غَیرِكَ »

دانش خود را به مردم بیاموز و دانش دیگران را یادگیر

از امام حسن مجتبی علیه‏السلام 

 

ديكشنري

آمار سايت

خلاصه آمار بازديد

تعداد کاربران آنلاين
3 نفر
تعداد بازديدکنندگان

كليه حقوق اين سايت متعلق به پیش دبستانی و دبستان غير دولتی دخترانه ناب نوین می باشد.